12 okt Beginnersfoutjes
Toen ik 17 jaar geleden mijn eigen schoonheidssalon opende wist ik eigenlijk helemaal niet waar ik aan begon. Ondernemend was ik zeker…maar ondernemersvaardigheden had ik totaal niet. Ik bepaalde mijn prijzen op het niveau ‘wat ik dacht dat mijn klanten het waard vonden’. En blijkbaar dacht ik dat mijn klanten het niet veel waard vonden want mijn prijzen bleken later veel te laag te zijn.
Uiteindelijk is het jaren later gelukkig aardig goed gekomen met mijn ondernemersskills :-). Ondernemen is, mijns inziens, ook helemaal niet moeilijk. Alleen moet je gewoon iets beter nadenken over dingen als dat ik deed toen ik startte. Maar ach, ik was 19 jaar jong, tijd genoeg om nog van alles te leren.
Herkenbaar?
Klinkt dit verhaal je bekend in de oren? Dan hoop ik niet dat je je schaamt omdat je de verkeerde keuzes hebt gemaakt. Dat deed ik wel altijd namelijk… Ging ik naar een training over ondernemersvaardigheden, durfde ik niet te vertellen wat mijn prijzen waren. Omdat ik bang was dat een mij daarop zou veroordelen.
Geloof mij, je bent niet de enige met beginnersfouten! De kunst is om het onder ogen te zien, je gêne aan de kant te zetten en er echt mee aan de slag te gaan!
Wat kunt je doen om jouw salon goed in de markt te zetten?
Ben jij er helemaal klaar voor om jouw ‘beginnersfouten’ aan te pakken en jouw schoonheidssalon nu echt goed op de kaart te zetten? Misschien vind je wel dat jouw salon een andere naam moet krijgen, dat je met een heel nieuw concept moet gaan werken. Nieuwe behandelingen, nieuwe prijzen. Wat natuurlijk resulteert in een betere omzet. Dat is uiteindelijk waar je het natuurlijk voor doet.
Ik zei het al; ondernemen is niet moeilijk. Het gaat erom dat je weet waar je mee bezig bent. Dat je weet wat je visie is, dat je weet wat je missie is. Wat je wel wilt met je onderneming, en wat niet. Dat weet je zelf heel goed.
Als jij op zo’n punt zit, volg dan nu de online Business Boost training. In deze online training neem ik je mee door jouw onderneming heen. Je volgt de training op jouw tijd, in je eigen tempo en desgewenst houdt je ook alle info die je invult in het werkboek helemaal voor jezelf (voor het geval je toch nog een beetje gêne hebt).
Waarmee ga je aan de slag?
- jouw doelen voor je onderneming
- kostprijsberekening
- sterke en zwakke punten van jouw onderneming onderzoeken
- doelgroepbepaling
- productkennis en productverkoop
- inzicht in je inkomsten en je uitgaven
- klantenwerving
- opstellen van een nieuw ondernemingsplan
Je wordt door het werkboek heen begeleid aan de hand van video’s. Gewoon in Jip en Janneke taal. Kom je er niet uit? Dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen, ik help je graag.
Hulp nodig bij het bedenken van een concept voor jouw schoonheidssalon?
Je kunt dus de online training doen, helemaal in je up. Maar misschien ben jij wel veel meer geholpen met iemand waar je mee kunt sparren. Iemand die je helpt om knopen door te hakken en waarmee je samen een plan bedenkt voor de toekomst van jouw salon. Dan is een coachingstraject een beter idee.
Het voordeel van een coachingstraject is dat 2 altijd meer weten als 1. En het is helpend om een stook achter de deur te hebben. Om iemand te hebben die je wijst op de stappen die je zou nemen, zodat je ze ook echt gaat nemen.
Tijdens een coachingstraject krijg je persoonlijke begeleiding van mij. Op mijn website staan een aantal standaard pakketten. Maar meestal lever ik maatwerk. Neem dus gerust contact op om te bespreken wat jouw wensen zijn, zodat ik je een passend pakket kan aanbieden.
Meer weten? Bel of mail me gerust!
Hartelijke groet,
Elize Bos | Friske
Geen reactie's