04 apr Hoe onderscheid ik mezelf?
Komend weekend sta ik met Friske op de Beauty Trade Special beurs. De voorbereidingen voor de beurs bestaan vooral uit het aankleden van de beursstand. Gelukkig heb ik een grafisch vormgever in mijn kantoor die me heeft geholpen met de aankleding. Samen met hem heb ik gekeken naar wat bij mij past, wat ik met Friske uit wil stralen, waar ik me mee wil onderscheiden van de rest. Dat laatste, dat wil toch iedere ondernemer? Anders zijn, authentiek zijn, onderscheid maken.
In deze blog wat tips om jouw salon te onderscheiden van de rest.
Tip 1:
Doe waar je goed in bent. Zijn er een aantal behandelingen waar jij echt expert in bent? Laat dat dan zien aan de buitenwereld, promoot die behandeling het meest. En doe daar niet teveel omheen. Natuurlijk moet je wel wat meer op de kaart hebben staan dan alleen die behandelingen. Maar bied geen 50 verschillende behandelingen aan want dan weten je klanten niet meer waar je goed in bent.
Tip 2:
Kijk niet teveel naar anderen. En ga vooral niet doen wat anderen doen want daar word je heel ongelukkig van.
Tip 3:
Geef je klanten net dat extraatje. In een tijd waarin iedereen haast heeft kun je onderscheid maken door te laten zien dat jij oog hebt voor je klant. Speel in op de behoeftes van je klant. Sommige klanten kunnen enorm genieten als je af en toe 5 minuten extra tijd neemt om een kopje koffie te drinken. Een andere klant voelt zich heel erg bevoorrecht wanneer je een extra massage of oogmasker geeft. Het kost je niet veel maar hiermee maak je zoveel verschil!
Tip 4:
Ga samen met een goede grafisch vormgever zitten voor je branding. Dit zorgt ervoor dat je een heel duidelijk beeld uitdraagt. Als het goed is krijg je een huisstijl handboek mee. Hiermee kun je je social media, je website en je salon allemaal in dezelfde stijl aankleden. Dat geeft duidelijkheid voor je klanten. En als je je huisstijl aangepast hebt op je doelgroep, trek je hiermee ook de juiste klanten aan.
Tip 5:
Bezuinig nooit op kwaliteit. Ben je ergens niet zo goed in, bied het dan ook niet aan. Laat die specifieke behandeling dan aan anderen over. Jij hebt andere dingen waar je goed in bent. Geef alleen het beste wat je kunt geven.
Meer leren over hoe je jouw bedrijf onderscheidt van de rest? Dan is de Business Boost training misschien iets voor jou! Schrijf je je in tijdens de beursdagen (6, 7 en 8 april 2019) dan ontvang je 20 % korting!
Elize de Jong | Friske
Geen reactie's