Blog

  • Alles
  • Administratie
  • Behandelmethodes
  • Concept
  • Geen categorie
  • Interieur
  • Marketing
  • ONdernemersvaardigheden

Het is donderdagochtend half negen. Mijn werkdag in mijn praktijk voor gezonde huidverzorging begint. Het is behaaglijk warm in de salon. De stoelverwarming staat aan, de geurkaarsjes branden en een rustig pianomuziekje maakt de ontspannen sfeer af. Ik lees de klantenkaart van de klant die...

Afgelopen week heb ik weer een heel aantal trainingen ‘bindweefselmassage gelaat’ op locatie ingepland. Het vooruitzicht maakt me blij. Bindweefselmassages verkocht ik in mijn salon altijd erg goed. Het resultaat is altijd zo mooi, zonder dat je daar operaties of chemische producten voor nodig hebt....

Je hebt een volle agenda vandaag. Je hebt alles klaar staan voor de behandeling die in je agenda staat maar je klant komt niet opdagen … Ander scenario; je krijgt de avond van tevoren een appje dat de behandeling niet door kan gaan omdat er iets...

Microdermabrasie is al heel lang een begrip in ons vak. Maar wat voor apparaat is nu het meest geschikt voor in jouw salon? En, past deze behandeling bij jouw doelgroep? In deze blog lees je alles wat je moet weten over Microdermabrasie alvorens je start...

Vrijwel alle salons bieden cadeaubonnen aan. Nu hoor ik heel vaak dat deze slecht verkocht worden. Een gemiste kans want wanneer je cadeaubonnen verkoopt betekent dit vaak dat je bij het inwisselen een nieuwe klant in de stoel krijgt. En nieuwe klanten...

Toen ik 13 jaar geleden startte met mijn eerste schoonheidssalon was ik blij met elke klant die in mijn stoel lag. Of die klant nu 16 was of 60, kwam voor ontspanning of voor huidverbetering, elke klant was er één. Ik bood alle soorten behandelingen...

Verkopen. Tot een aantal jaren geleden kreeg ik er altijd een beetje de kriebels van als ik over de Beauty-beurs liep en er weer iemand tegen me begon te praten over verkoop. Het viel me ook altijd op dat het altijd bepaalde typetjes waren die...