Blog

  • Alles
  • Administratie
  • Behandelmethodes
  • Concept
  • Interieur
  • Marketing

Één van de eerste vragen tijdens een coachingsgesprek; 'Wat is je omzet?'.  Meestal brengt die vraag de onderneemster in verlegenheid. Omdat ze bang is dat haar antwoord me tegen zal vallen. Of omdat ze simpelweg niet weet wat haar omzet is. De eerste reden van...

Een belangrijk onderdeel bij coaching is het opstellen van doelen. Omdat doelen opstellen je helpt om te focussen. Het stimuleert je om de stappen te zetten die nodig zijn om je doelen te behalen. Die doelen kunnen variëren van meer producten verkopen tot het openen...

Afgelopen week ben ik bij 2 salons aan het restylen geweest. Ontzettend leuk om te doen. Vooral omdat een nieuwe look altijd weer zoveel nieuwe energie geeft aan de onderneemster. Iemand anders met een frisse blik laten kijken naar je interieur loont echt. Zowel voor...

Komend weekend sta ik met Friske op de Beauty Trade Special beurs. De voorbereidingen voor de beurs bestaan vooral uit het aankleden van de beursstand. Gelukkig heb ik een grafisch vormgever in mijn kantoor die me heeft geholpen met de aankleding. Samen met hem heb...

Online zichtbaar zijn is een uitdaging. Hoe spring je eruit, tussen al die andere websites? Of, misschien nog belangrijker: hoe lang houd je de aandacht van de bezoekers van je website vast? Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat bezoekers binnen 10 seconden beslissen of je website...

Het is donderdagochtend half negen. Mijn werkdag in mijn praktijk voor gezonde huidverzorging begint. Het is behaaglijk warm in de salon. De stoelverwarming staat aan, de geurkaarsjes branden en een rustig pianomuziekje maakt de ontspannen sfeer af. Ik lees de klantenkaart van de klant die...

Afgelopen week heb ik weer een heel aantal trainingen ‘bindweefselmassage gelaat’ op locatie ingepland. Het vooruitzicht maakt me blij. Bindweefselmassages verkocht ik in mijn salon altijd erg goed. Het resultaat is altijd zo mooi, zonder dat je daar operaties of chemische producten voor nodig hebt....

Je hebt een volle agenda vandaag. Je hebt alles klaar staan voor de behandeling die in je agenda staat maar je klant komt niet opdagen … Ander scenario; je krijgt de avond van tevoren een appje dat de behandeling niet door kan gaan omdat er iets...

Microdermabrasie is al heel lang een begrip in ons vak. Maar wat voor apparaat is nu het meest geschikt voor in jouw salon? En, past deze behandeling bij jouw doelgroep? In deze blog lees je alles wat je moet weten over Microdermabrasie alvorens je start...

Vrijwel alle salons bieden cadeaubonnen aan. Nu hoor ik heel vaak dat deze slecht verkocht worden. Een gemiste kans want wanneer je cadeaubonnen verkoopt betekent dit vaak dat je bij het inwisselen een nieuwe klant in de stoel krijgt. En nieuwe klanten...