Blog

  • Alles
  • Administratie
  • Behandelmethodes
  • Concept
  • Geen categorie
  • Interieur
  • Marketing
  • ONdernemersvaardigheden

Het is najaar, hΓ©t moment om pigmentverstoringen te behandelen. In deze blog vind je meer informatie over het behandelen van pigmentverstoringen in jouw schoonheidssalon.   Pigment, wat is het eigenlijk? Pigment heet in vaktermen melanine. Melanine wordt aangemaakt door de melanocyt. Een cel die in de onderste laag...

In deze blog ga ik je meer vertellen over hoe je een Business Model Canvas kunt inzetten als leidraad voor jouw schoonheidssalon.   Business Model Canvas, wat is het eigenlijk?   Een Business Model Canvas is eigenlijk een versimpelde versie van een ondernemingsplan. Het is een kort maar duidelijk...

In deze blog ga ik je meer vertellen over hoe je couperose kunt behandelen in jouw schoonheidssalon.   Couperose, wat is het eigenlijk?   Couperose is een verzameling van een aantalΒ teleangiΓ«ctasieΓ«n (ook wel tele's) bij elkaar. Ten onrechte wordenΒ teleangiΓ«ctasieΓ«n/couperose vaak 'gesprongen adertjes' genoemd. Het zijn namelijk helemaal geen gesprongen...

  Toen ik 17 jaar geleden mijn eigen schoonheidssalon opende wist ik eigenlijk helemaal niet waar ik aan begon. Ondernemend was ik zeker...

Fibromen zijn veel voorkomende, goedaardige gezwelletjes op de huid. Ook wel wratten genoemd of wild vlees. Ze kunnen huidskleurig zijn maar ze kunnen ook extra pigmenten bevatten. Fibromen ontstaan vaak door een combinatie van genen en door wrijving. Sommige wratten bevatten een virus. Wanneer iemand last...

  Een jaar of 15 geleden, Β toen ik mijn eigen schoonheidssalon nog had, startte ik met mijn eerste cursus Bindweefselmassage Gelaat. Ik vond het echt een fantastische massage die perfect paste bij mijn concept: Β gezonde huidverbetering! Mijn klanten waren ook enthousiaste en daarom volgden al snel...

Ik weet niet hoe jij het ervaart. Maar ik voelde me als schoonheidsspecialiste af en toe een halve psycholoog. WΓ‘t een diepgaande gesprekken heb ik gevoerd met mijn klanten. Superinteressant natuurlijk, vond ik tenminste. Maar soms ook vreselijk vermoeiend. En ingewikkeld. Want soms kennen klanten...

Heb jij dat ook? Dat je je in deze periode beseft wat nu eigenlijk echt belangrijk is? Waar je prioriteiten liggen. En dat je ontdekt welke dingen je het meeste mist en welke dingen je eigenlijk helemaal niet mist. Ik heb de afgelopen weken, net als...